*KONKURSY WEBQUEST II EDYCJA*
SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZUM
Jak podróżowanie zmienia świat?
SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZUM
Jak podróżowanie zmienia świat?
PROCES
Będziecie pracować nad projektem w 5-osobowych zespołach. Pamiętajcie o tym, że zespół ma do wykonania określone zadanie, do którego potrzebne są osoby, które wcielą się w różne role. Pozostałe etapy pracy będą wymagały m.in. przyjęcia następujących ról:
W miarę potrzeb jedną rolę może pełnić kilka osób. Także – jedna osoba może być odpowiedzialna za dwie role. Jednak każda rola musi być obsadzona. Wymienione powyżej role nie wyczerpują wszystkich, które będziecie pełnić, dlatego w razie potrzeby sami uzupełnicie je w trakcie pracy. Pamiętajcie, że realizacja projektu wymaga pracy zespołowej, zatem należy unikać konfliktów. Za to odpowiedzialni są wszyscy, ale w trudnych przypadkach warto wyznaczyć negocjatora. Może nim być prezes.
1. Ustalcie w grupie harmonogram prac – do kiedy poszczególne zadania powinny zostać przez Was wykonane, żeby nie okazało się, że pracujecie, jak to zwykle bywa, „na ostatnia minutę” ;-).
2. W razie jakichkolwiek problemów, zwracajcie się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela - opiekuna lub do innych nauczycieli czy kolegów.
Będziecie pracować nad projektem w 5-osobowych zespołach. Pamiętajcie o tym, że zespół ma do wykonania określone zadanie, do którego potrzebne są osoby, które wcielą się w różne role. Pozostałe etapy pracy będą wymagały m.in. przyjęcia następujących ról:
● Prezes
– Twoim zadaniem jest koordynowanie pracy grupy. Odpowiadasz za
wybór tematu, przydział zadań poszczególnym pracownikom
Waszego zespołu.
● Detektywi
(2-3 osoby) – Wy przewodzicie zadaniu, które polega na
zebraniu jak najtrafniejszych informacji i opracowaniu
argumentów na wybrany przez Was szczegółowy temat.
● Redaktor merytoryczny
– Twoim zadaniem będzie przewodzenie merytorycznemu
zweryfikowaniu zebranych materiałów, wybranie tych
najciekawszych i przygotowanie materiałów do prezentacji.
● Scenarzysta i prezenter publicznego pokazu – Twoim zdaniem będzie czuwanie nad przygotowaniem publicznej prezentacji jak i przewodzenie jej.
W prezentację końcową powinni być zaangażowani wszyscy członkowie grupy.W miarę potrzeb jedną rolę może pełnić kilka osób. Także – jedna osoba może być odpowiedzialna za dwie role. Jednak każda rola musi być obsadzona. Wymienione powyżej role nie wyczerpują wszystkich, które będziecie pełnić, dlatego w razie potrzeby sami uzupełnicie je w trakcie pracy. Pamiętajcie, że realizacja projektu wymaga pracy zespołowej, zatem należy unikać konfliktów. Za to odpowiedzialni są wszyscy, ale w trudnych przypadkach warto wyznaczyć negocjatora. Może nim być prezes.
1. Ustalcie w grupie harmonogram prac – do kiedy poszczególne zadania powinny zostać przez Was wykonane, żeby nie okazało się, że pracujecie, jak to zwykle bywa, „na ostatnia minutę” ;-).
2. W razie jakichkolwiek problemów, zwracajcie się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela - opiekuna lub do innych nauczycieli czy kolegów.