*KONKURSY WQ - MISTRZOWIE KOMPETENCJI*
SZKOŁY PODSTAWOWE
SZKOŁY PODSTAWOWE
PROCES
1. Będziecie pracować nad projektem w 5-osobowych zespołach. Pamiętajcie o tym, że zespół ma do wykonania określone zadanie, do którego potrzebne są osoby, które wcielą się w różne role. Wspólnie wszyscy w grupie wybierzecie miejsca, które zamierzacie pokazać innym. Pozostałe etapy pracy będą wymagały m.in. przyjęcia następujących ról:
W jedną rolę może wcielić się kilka osób. Jeżeli będzie potrzebna jakaś dodatkowa rola, to wyznaczcie osobę do jej wykonania. Pamiętajcie, że realizacja projektu wymaga pracy zespołowej, zatem należy unikać konfliktów.
2. Ustalcie w grupie harmonogram prac – od kiedy, jak długo, zwłaszcza do kiedy poszczególne zadania powinny zostać przez Was wykonane, żeby nie okazało się, że pracujecie, jak to zwykle bywa, „na ostatnia minutę”.
3. W razie jakichkolwiek problemów, zwróćcie się do swojego nauczyciela - opiekuna z prośbą o pomoc lub do innych nauczycieli czy kolegów, którzy będą umieli Wam pomóc. Mile widziane jest znalezienie innych osób pomocnych w wykonaniu zadania – ekspertów, którzy będą mogli Wam pomóc.
1. Będziecie pracować nad projektem w 5-osobowych zespołach. Pamiętajcie o tym, że zespół ma do wykonania określone zadanie, do którego potrzebne są osoby, które wcielą się w różne role. Wspólnie wszyscy w grupie wybierzecie miejsca, które zamierzacie pokazać innym. Pozostałe etapy pracy będą wymagały m.in. przyjęcia następujących ról:
- kierownik zespołu – będzie koordynował pracą Waszego zespołu, aby czynności się nie dublowały, a zadania były wykonane w terminie;
- fotograf, filmowiec – będzie fotografował lub filmował wybrane miejsca do zaprezentowania na konkursie;
- historyk – będzie zbierał informacje na temat ciekawych miejsc;
- literat – opracuje scenariusz filmu lub prezentacji multimedialnej;
- prezenter – zaprezentuje grupę na konkursie oraz wyniki waszej pracy.
W jedną rolę może wcielić się kilka osób. Jeżeli będzie potrzebna jakaś dodatkowa rola, to wyznaczcie osobę do jej wykonania. Pamiętajcie, że realizacja projektu wymaga pracy zespołowej, zatem należy unikać konfliktów.
2. Ustalcie w grupie harmonogram prac – od kiedy, jak długo, zwłaszcza do kiedy poszczególne zadania powinny zostać przez Was wykonane, żeby nie okazało się, że pracujecie, jak to zwykle bywa, „na ostatnia minutę”.
3. W razie jakichkolwiek problemów, zwróćcie się do swojego nauczyciela - opiekuna z prośbą o pomoc lub do innych nauczycieli czy kolegów, którzy będą umieli Wam pomóc. Mile widziane jest znalezienie innych osób pomocnych w wykonaniu zadania – ekspertów, którzy będą mogli Wam pomóc.